سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میلاد حضرت علی اکبر (ع)

با سلام و تبریک این روز فرخنده و مبارک به شما جوانان شیعه . امیدوارم همه ی ما بتوانیم دِیْن خود را نسبت به خون پاک و مطهر حضرت علی اکبر (ع) ادا کنیم . و این دِیْن تا زمانی که به دنبال تحقیق و مطالعه در مورد اسلام نباشیم ، بر گردن ما است . تا زمانی که اسلام را نشناخته باشیم ، حاضر نیستیم برای زنده نگه داشتنش حرکتی کنیم .

میلاد حضرت علی اکبر (ع) بر شما مبارک باد


نوشته شده توسط کمیته قرآنی در چهارشنبه 87/5/23 و ساعت 5:10 عصر
نظرات دیگران()
تصاویر ویژه ماه محرم

 شماره 1

 

شماره 2

 

شماره 3

 

 

شماره 4

 

 

شماره 5

 

 

شماره 6

 

 

شماره 7

 

 

نظر یادتون نره !!!


نوشته شده توسط موسسه پیام وصال در پنج شنبه 86/10/20 و ساعت 4:42 عصر
نظرات دیگران()
عید ولایت مبارک


نوشته شده توسط موسسه پیام وصال در پنج شنبه 86/10/6 و ساعت 2:38 عصر
نظرات دیگران()
غدیر ، عید آسمانی
 

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین

 و اولاده المعصومین ( علیهم السلام )


در دهه دوم ذیحجة الحرام هستیم . در ماهی که سراسر روزها و حتی تمام ساعاتش خاطره و رویدادهای مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و تاریخ امامت و ولایت است . از عرفه و عید سعید قربان و حجة الوداع رسول اکرم (ص) گرفته تا ازدواج میمون و مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ، انگشتر بخشی حضرت علی (ع) در هنگام نماز ، قتل عمر بن خطاب به دست فیروز کاشانی ، قتل عثمان بن عفان به دست انقلابیون خشمگین مسلمان ،انتخاب حضرت علی (ع) به خلافت اسلامی ، هجرت امام حسین (ع) از مکه به عراق ، شهادت حضرت مسلم (ع) در کوفه ، تولد امام محمد تقی (ع) و امام هادی (ع) و...


اما در میان همه این ها، واقعه غدیر مهم ترین و بزرگترین رخداد این ماه ، بلکه عظیم ترین رویداد تاریخ اسلام و تاریخ بشری است . زیرا در این قضیه ، چهار وجود مقدس دخالت مستقیم  و نقش محوری داشتند و آنان عبارت بودند از : خداوند متعال که خالق تمام انس و جن و کائنات است ، جبرئیل امین که مقربترین و بزرگترین فرشته الهی است ، حضرت محمد(ص) که اشرف انبیا و خاتم همه رسولان است و حضرت علی (ع) که بهترین اوصیا و امیر مومنان است .


این ماجرا نیز به مهمترین قضیه انسانی در دنیا و آخرت مربوط است ؛ یعنی به اسلام ، نبوت ، امامت و خلافت و در یک کلام هدایت بشر . از طرفی این واقعه در مهمترین مکان ؛ یعنی در سرزمین نور و نزول وحی و در محل اجتماع عظیم حاجیان قبل از پراکندگی و جدا شدن از هم ، و در مهمترین زمان ؛ یعنی ماه حرام و ماه ویژه حج و زیارت خانه خدا و آخرین حج رسول خدا (ص) و آخرین ماه های حیات با برکت آن حضرت ، و در بهترین ساعات روز ؛ یعنی هنگام زوال خورشید و وقت ظهر به وقوع پیوست .


آری ، در روز هیجدهم ذی حجه سال دهم هجری قمری ، در سرزمین غدیر خم ( مکانی بین مکه و مدینه ) در نزدیکی اذان ظهر و در جمع حدود یکصد هزار نفری مسلمانان ، پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) از جانب پروردگار متعال ( با فرمان : یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ) و ابلاغ آن توسط جبرئیل امین ، ماموریت یافت که حضرت علی (ع) را به جانشینی خود و امام ایمان آورندگان و خلیفه مسلمانان  معرفی کند .گرچه پیش از این نیز بارهااز سوی جبرئیل امین به وی وحی می شد که چنین کاری را انجام دهد و آن حضرت چند بار علی (ع) را به جانشینی انتخاب کرده بود ، ولی پیامبر اکرم (ص) بخاطر مصالحی پرهیز داشت بر روی آن تاکید نماید . این دفعه پیام خدا بسیار جدی و قطعی بود و به حضرت محمد (ص) فرموده شد که اگر این کار را انجام ندهی ، دینت را کامل نکرده ای ( و ان لم تفعل فما بلغت رسالته ) بعد به وی اطمینان و خاطر جمعی داد که خودم  آن را پشتیبانی  و تو را و دینت را حفظ خواهم کرد ( والله یعصمک من الناس ) .


رسول خدا (ص) عزم خویش را جزم و در یک اقدام شجاعانه ، فرمان پروردگارش را محقق نمود .  آن حضرت ، در هوای گرم و سوزان راه بین مکه و مدینه دستور توقف داد و تمام حاجیان و زایران خانه خدا در سرزمین غدیر پیاده شده و منتظر فرمان پیامبر (ص) شدند .


پیامبر اکرم (ص) ضمن خواندن خطبه ای قراء ، دست علی (ع) را با دست شریف خود بلند کرد و فرمود :


 من کنت مولاه فهذا علی مولاه .


پس از پایان سخنرانی پیامبر (ص)، مردم دسته به دسته به خیمه حضرت علی (ع) رفته و ضمن بیعت با وی ، به او تبریک و شاد باش می گفتند . بانوان نیز هلهله کنان به خیمه مخصوص حضرت فاطمه زهرا (س) رفته و وی را به خاطر نایل شدن همسرش به جانشینی پیامبر(ص) تبریک می گفتند . در آن روز بزرگ مردانی چون سلمان فارسی ، ابوذر غفاری ، مقداد ، حذیفه ، عبد الله بن مسعود ، زبیر و... و زنانی چون اسماء بنت عمیس ، ام سلمه ، ام الفضل ، فضه و... سر از پا نمی شناختند و با پذیرایی از مهمانان حضرت علی (ع) تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در کنار مولایشان برگی از تاریخ اسلام را ورق زدند. روایت است که عمر بن خطاب نیز بسان سایر صحابه و حاضران در آن مجلس به نزد حضرت علی (ع) رفت و ضمن بیعت و عرض تبریک ، گفت : بخ ، بخ لک یا ابن ابی طالب ، اصبحت  مولای و مولی کل مومن و مومنة .


خداوند متعال نیز با نزول این آیه (الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا ) رضایت خویش را اعلام و دین رسولش را کامل نمود .


من نیز این عید بزرگ را به مولا و سرورم حضرت حجة بن الحسن العسکری (ع) و به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و سادات بنی الزهراء و عموم مسلمانان و خصوص مومنان و شیعیان تبریک عرض می کنم .  

 

 

نویسنده مطلب : سید تقی واردی


نوشته شده توسط موسسه پیام وصال در پنج شنبه 86/10/6 و ساعت 1:43 عصر
نظرات دیگران()
ولادت امام رضا مبارک

روابط عمومی واحد دانش آموزی


نوشته شده توسط موسسه پیام وصال در جمعه 86/9/2 و ساعت 2:10 عصر
نظرات دیگران()
13 آبان روز دانش آموز


نوشته شده توسط موسسه پیام وصال در سه شنبه 86/8/15 و ساعت 1:19 صبح
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آی بچه شیعه،تو دیگه نخواب...
آلزایمر...
هدفی که یهود هرگز به آن نخواهد رسید ( در رابطه با نسل کشی در غزه
شما رفتید و ما ماندیم ...
نتایج مسابقات فوتبال جام شهدای رهپویان وصال
تا اخرین اذان چیزی نمانده...
ایستگاه!!!
تالار گفتمان دانش آموزی
6 انفجار کانون
گزارش تصویری اعتکاف 87
شعر آقا خامنه ای (مد ظله العالی)
ویژه : نیّت شهادت
ویژه ( انفجار بمب در کانون )
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا